Local Hero.

Local Hero.
Bild
Movie Actors

Skippade kvällens avsnitt av Bonde söker fru, istället för TV4 har jag ägnat de två senaste timmarna åt filmen Local Hero. Jag har vid flera tillfällen hållt i filmen nere på Masthuggets videobutik, men jag har aldrig lyckats övertala mitt sällskap att filmen är värd 29 kronor och några timmar i tv-soffan. Men eftersom jag besökte videobutiken ensam idag var det ingen tvivel om saken, nu eller aldrig.

Den egentliga anledningen till att jag just velat hyra Local Hero en bortglömd komedi från -83 är dess fantastiska soundtrack som Mark Knopfler ligger bakom. Att filmen är klassificerad som en komedi har jag svårt att förstå och handlingen är egentligen inte speciellt hänförande. Ändå är det något med Local Hero som gör att jag gillar den. Kanske är det naturen, kanske är det Mark Knopfler, kanske är det bristen på händelser och story, kanske något helt annat. Hur som helst gillade jag filmen och så är det med det.

Soo long.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Local Hero är en existentiell komedi!! Passar väl dig. Det som stannar kvar är omsorgen om kaninen som de äter upp av misstag. Två kulturer som krockar i repliken; Tyckte ni inte om kaninen?

2006-12-21 @ 09:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback