Att se personen bakom orden.

Konstigt att se Bodil på tv igår. Vet inte om jag gillade det, gillade videvalen, speciellt Tom Waits. Men det var en väldigt underlig känsla att sitta där framför datorn, se och höra människan bakom orden. Författarinnan till mina i skrivande stund favoritböcker. Jag tror bestämt att jag föredrar att läsa det hon skriver, det känns tryggare på något vis. Att höra författarinnan tala kändes overkligt därför att allt blev så verkligt. Andra författare jag högaktar har ju varit döda i decennier. Och så skall det vara med författare hade jag tänkt mig.

Men Bodil Malmsten lever i allra högsta grad och jag tror besämt att jag inte behöver se henne mer. Inte på tv, inte på någon boksignering. Bodil gör sig bäst i det skrivna ordet. Det känns tryggast så.

Tjao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback