Att ha det bra och trivas så bra att det inte känns bra.

image788
Bild
sosantikvarium.hu

Har ni någon gång haft det så bra att ni blivit uttråkade. Längtat efter det dåliga. Sedan tagit ert förnuft tillfånga och insett att det bra i alla fall är bättre än det dåliga oavsett om det är trist eller ej. Sedan ångrat er igen, och igen. Velat.

Under de lyckliga dagarna glömmer man lätt bort vad det egenligen är som gör en lycklig. Sämre dagar gör dig ofta mer uppmärksam på de där fina stunderna och bra sekunder blir viktigare och betyder mer än dåliga veckor. När varje dag är lördag smakar inte Törleyn lika gott, man tröttnar lätt och längtar efter havregrynsgröt och sur mjölk.

Läste klart den där boken om Priset på vatten i Finistère igår, jag är nöjd. Boken var bra, Bodil skriver fyndigt och smart och slutet passade mig perfekt. Jag är en sån där människa som bryr mig hemskt mycket om slut. Hur en bok, film, saga eller sång slutar är för mig nästan det vikgitaste. Bäst tycker jag om de smått blödiga, dramatiska och högtidliga sluten. Slutet i Ristat i damm är en favorit, men jag kan dessvärre inte berätta om det eftersom man inte bör berätta slutet på en bra bok. För jag antar att det finns dem som läser detta som inte har läst boken.

Hur som helst känns det bra att jag återupptäckt litteraturen. Tänker att den inte endast skall ge mig något vettigare att ägna mig åt (ni vet det här jävla slösurfandet; Ebay, My Space, mejlen, Ebay igen osv.), hoppas även att lyriken skall ge mig lite bättre ordföråd och kanske också lära mig lite om stavning, meningsbyggnad och sånt där. Ni vet.

Okej, det var väl det. Hörs.

Kommentarer
Postat av: Bror

Tack för den rubriken! Gillart! Du e bra!

2007-05-23 @ 22:12:24
Postat av: klara

tack!

2007-05-24 @ 06:58:17
Postat av: En av alla systrarna

Gillar med rubriken skarpt, du är riktigt bra på sådant!

2007-05-24 @ 08:31:39
Postat av: klara

tack igen! den är inte så dum nu när jag tänker efter.

2007-05-24 @ 16:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback