En uppenbarelse om en jeansjacka.

image760

Blev ett par svarta hotpants från H&M och en fem bitars sushi på något sushiställe vid Press Stop, sen tappade jag lusten och gick hem. Trots ett soligt och varmt Göteborg tappade jag det någonstans på vägen mellan sushistället och Kungsgatan. Vet inte säkert vad det berodde på, men jag har varit med om det förut. Ibland dröjer det flera veckor innan jag hittar de där hoppet, men oftast återfinner jag modet efter bara några timmar.

Hur som helst hade jag inget annat val än att lämna stan och traska hem. Väl hemma lade jag mig i soffan och satte på Wings for Wheels. Har sett den där dokumentären säkert hundra gånger men det gör inte så mycket att jag kan den utantill för den ger mig ändå en massa nya idéer och tankar om saker och ting. Just idag gav Wings for Wheels en uppenbarelse om att jag måste skaffa mig en jeansjacka, en halvsliten jeansjacka från Wrangler. Jag var tvungen att pausa mitt i filmen och springa ner till Emmaus på Linnégatan. Tyvärr hade de bara en ful mörkblå jacka från Levi´s och eftersom den där uppenbarelsen handlade om en Wrangler blev det ingen jeansjacka.

Angående hoppet vet jag att det inte är långt borta, men det är trist när man tappar det soliga dagar. Men det snackas om sol även i morgon, får väl försöka då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback