Hemma igen.

Har äntligen kommit hem efter ett dygn i de småländska skogarna. Klart skojigare att lira plattor i Växjö än Lund, mer drag på dansgolvet men till skillnad från Lund en rad otrevliga ortsbor. Orkar inte dra hela historien om de otrevliga ortsborna nu. Men kort kan man säga att det nog i grund och botten handlar om småstadskomplex, du ska inte tro att du är något typ. Lite granna samma känsla man kan få bland vissa skarabor. Huh!

På tal om Skara, Lund och Växjö så trivs jag väldigt bra med Götet. Så bra att jag inte planerar att flytta härifrån i första taget. Såvida ingen erbjuder mig ett skojigt och välbetalt jobb i någon spännande stad förstås. Fast det lär ju inte hända, så Gbg kan räkna med mig ett tag framöver.

image906

Angående djaftonen på Kafé De Lux var den alright, jag är ju sällan helt nöjd. Men personalen var sjukt trevlig, ölen smakade bra, vakten som stod vid min sida i djbåset under kvällen tyst och skojig, hitsen på gränsen till för bra (dock inte lika rosa som i Lund) och det var mer folk på dansgolvet än i baren. Antar att det sista är rätt god kritik.

Såklart fanns det även i småland en kille med hipsterkomplex som önskade Uffie och sedan Justice. Jag som tröttnat på Ed Banger Records förfrågningar förklarade bestämt att både Uffie och Justice är såååå 2006, tidigt 2006. Gällande småstadskomplexen som jag nämnde i början och folks konstiga sätt att bete sig är det inte okej. Tycker man dj´n suger går man hem eller kort och gott skiter i att dansa och ägnar sig åt sina vänner.

image907

På vägen hem till min väns studentrum träffade vi en trött kille på en pizzeria. Kanske den trevligaste av alla killarna jag träffade i Småland.

Kommentarer
Postat av: -------------------------------------------------------------------

klara du är den bästa djn ju!!!!

2007-10-08 @ 10:36:48
Postat av: Erik

han ser lite trött ut...

Postat av: klara

han var trött. men trevlig.

2007-10-08 @ 22:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback