Några tankar om studentlivet i Lund.

image893

Alright mina vänner nu skall jag berätta för er om Lund. Till att börja med är det nog första gången jag besöker den stan sedan min far var studentpräst där någon gång i slutet av 80-talet och mina enda minnen från Lund är just att pappa åkte dit och jobbade samt att man kunde köpa fantastisk god färsk pasta av en man i en liten butik.

Min uppfattning av Lund när jag besökte stan i helgen är att det var en fin stad med fina hus och pittoreska kullerstensgator. En stad jag absolut skulle kunna tänka mig att flytta till som vuxen men aldrig som student. För studentlivet i Lund är inte min grej, bo på korridor och hänga på olika nationer. Plugga och gå på tentafest. Nä under mitt besök i studentstadet gick det upp för mig att de där studentlivet är ju lite granna en låtsastillvaro. Ta bara det här med nationer, folk bor och går på klubb i samma hus. Ölen kostar 15 spänn om du köper den innan elva och 25 därefter. I alla fall Smålands Nation såg ut lite granna som en fritidsgård och alla mer eller mindre kände alla. Lite för bra.

Själv gillar jag förstås det här med att gå på klubb och vara bekant med en och annan i lokalen. Men samtidigt tycker jag fantastiskt bra om det faktum att dem jag träffar sena nätter på ex. Uppåt är både studerande, arbetare, arbetslösa, socialbidragstagare etc. Folk från olika läger med olika åldrar. Dem jag stötte på inne på smålands var väl rätt så unga skulle jag tro.

Hur som helst måste jag berätta kort om själva dj-aftonen. Det gick sådär, som vanligt. Satte en rad finfina mixningar och känner att det där med sköna övergångar mer och mer börjar bli regel än undantag. Kvällens minus var väl som vanligt det där med för söta hits. Kände att det åter blev lite granna brist på tuggmotstånd. Men bästa läsare det är faktiskt rätt svårt att veta vad man skall spela för att skaran på dansgolvet inte skall försvinna, i synnerhet när den dansande skaran består av ungdommar i dreads, svennar och ett par tjejer som önskade musik från Ed Banger Records. Men jag tror att den dansande skaran ansåg att jag skötte mig rätt bra för de slutade inte dansa.

Okej nu skall jag ta hand om en hund och sy i en knapp i min klänning. Men vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Bror

Du borde köpa ett par snyggare hörlurar... För att matcha resten....

2007-09-24 @ 13:08:13
Postat av: klara

jo jag vet, har kollat in mig lite granna på dessa. lagom stora
http://www.jpdisco.se/webshop/images/products/prd_0090_big.jpg

2007-09-24 @ 14:24:49
Postat av: Tora

Du kan komma till storstan o dj:a, pratade med en kille från detta stället http://www.chinawhite.com/flashsite.html som var ansvarig för dj:sen där. Han var grym men sa att det var dåligt med nytt folk i branchen. Så move till london syrran och hitta trevliga dansgolv. Ska dit på lördag o kolla in stämningen. Ciao

2007-09-24 @ 16:48:03
Postat av: Anonym

Du borde prova den här på dansgolvet. Du kan säkert mixa den med ngt annat. Om inte annat är Videon en goding!!
http://www.youtube.com/watch?v=EYbUCvz1LYE
Talking Heads absolut bästa

2007-09-25 @ 02:06:46
Postat av: klara

Once in a lifetime är en klassiker, den har jag spelat typ tusen gånger!

2007-09-25 @ 10:28:01
Postat av: klara

tora fixa mig ett gig så kommer jag. fast frågan är om min musiksmak egentligen funkar utanför sverige?

2007-09-25 @ 11:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback