Vem är plura.

Det hände några underliga saker under min djkväll igår. Dels kom en kille fram och sa att jag såg precis ut som sångerskan i Oh Laura. Vem det nu är har jag ingen aning om. Sen kom en tjej fram och önskade Justice, jag sade nej. Sen önskade hon White Stripes, jag sa nej igen. När jag sedan spelade Kärlekens Tunga med Eldkvarn kom en kille springande till djbåset. Han såg sjukt glad ut, lutade sig fram till mig och förklarade stolt att han gått i samma klass som han som sjunger nu. Okej svarade jag och förklarade för killen att det är Plura som sjunger och så vitt jag vet är han en bit över 50. Snubben framför mig var väl strax under 30, slutade direkt att le och tittade förvånat på mig. Plura? Va vilka är detta då? Ja kanske Eldkvarn?

Killen hade ingen koll på Eldkvarn, ursäktade sig och gick snopet iväg.

Där ser man.

Kommentarer
Postat av: Tora

Han trodde det var Jocke Berg, Kent har gjort någon version på Kärlekens tunga.

2007-09-16 @ 12:03:47
Postat av: klara

nja tror inte de.

2007-09-16 @ 12:18:41
Postat av: Anonym

Vem är Jocke Berg?

2007-09-17 @ 10:43:51
Postat av: klara

han i kent.

2007-09-17 @ 10:59:27
Postat av: Tora

Vem kan det annars ha varit? Vem i 30-års åldern har gjort en cover på kärlekens tunga som folk känner till på det sättet?

2007-09-17 @ 11:01:21
Postat av: Andreas

Håkan! Han använde sig ju av refrängen på spelningar redan förra året, samma sak på Liseberg i år enligt denna blogs författare...

2007-09-17 @ 15:25:35
Postat av: Tora

Jo men han har mig veterligen aldrig släppt låten på skiva eller dylikt, han har använt små fragment av låten. Delvis omgjorda, inte så att man tänker shit det är Håkan som skrivit låten när man hör Kärlekens tunga.

2007-09-17 @ 20:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback