Maste skriva nagat.

Jobbigt det dar med amerikanska tangentbord, det blir sa konstigt nar man skriver. Men sa far det bli nar man inte bor pa lyxhotel dar man hyfsat sakert kan lamna sin dator. Pa mitt hotell nagra kvarter fran Harlem kanns det ratt gott att inte lamna sa mycket vardesaker pa nar man ger sig av for att gora stan.

Men okej, till saken. Igar mina kara lasare (pappa, Tora, Stina, Ebba, mamma ibland och kanske tre kompisar) var jag pa konsert. Japp antligen fick jag se Bruce och hans E Street Band pa Giants Stadium utanfor NY i ett varmt New Jersey. Bara att befinna sig utanfor arenan var en upplevelse, lite som att stiga in i ett You Tube klipp. Amerikanarna hade tagit over parkeringen helt med bade hemmagjorda dj-bas och enorma partytalt med saval grillutrustning som bar. Utanfor arenan fick jag ocksa en skymt av den gamla Springsteen-kannaren Dave Marsh som har skrivit ett otaligt antal bocker om Bossen. Han satt i ett litet talt och sande radio, narmare bestamt E Street Radio. Han nickade lite at mig och mina vanner. Jag tror han blev glad over att se oss. Jag tror han kande det lite som ett besok fran forr. For jag tror bestamt att de var lite sa vart lilla svenska sallskap sag ut. Skjorta och jeans var inte direkt nagot man sag mangder av under gardagen. Mest flipflop tofflor och kulorta shorts.

Men sen ar det ju 2008 inte 1978. Kanske ar man lite skadad av alla klipp. For lite granna trodde jag att de var sa folk skulle se ut.

Oj oj nu tar datorminuterna slut.

Gallande konserten vet jag inte var jag ska borja. Han oppnade taggad som tusan med Summertime Blues och gav oss efterlangtade Jungleland. Jersey Girl var ocksa helt fantastisk.

Ah far skriva mer sen. Nu far jag till Asbury Park.


Kommentarer
Postat av: en av dina nära läsare

Oj oj oj vad avundsjuk jag blev! Pretty Flamingo!! Var det med något snack eller? Fanns det bra mellansnack i konserten som inte fanns i Sverige? Mer av Goofy Springsteen? Berätta mer! Skriv en essä! Publicera den i en tidskrift!

2008-08-01 @ 23:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback