Spännande att hälsa på, skönt att slippa i morgon.

Idag har jag gjort ett besök i min yngsta systers klass, närmare bestämt en klass 6 A. Efter min förmiddag i skolan kände jag mig ganska nöjd över att ha klarat av både mellanstadiet, högstadiet och gymnasiet för att gå i grundskolan är banne mig ingen lek. Istället upplevde jag förmiddagens lektioner som ganska krävande, spanskalektion, läsa glosor i kör och hoppas på att alla läser med annars fick man göra det en gång till, och en gång till? Sedan mattelektion, huvudräkning på tavlan, ställa upp tal med hjälp av liggande stegen, jag fattade noll men höll ändå god min.

Ja bästa läsare ni som klarat av skolan eller har några år kvar, jag lovar er det blir bättre. Kanske inte så värst mycket men lite i alla fall. På vissa plan. Man kanske inte hittar ett bra jobb eller en trivsam lägenhet, men man slipper i alla fall placeras i en klass man kanske inte trivs i, man slipper göra huvudräkning om man är dålig på matte och framförallt slipper man gå ut på rasten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback