Studier och hund.

Nu är det bara en fråga kvar på den där tentan, sen är det över, gjort och förbi. Sen väntar en vår med riktiga studier, salstenta och allvar. Jag har tagit några terminers högskolepoäng men inte gjort en enda salstenta innan. Undrar just hur det skall gå. Att plugga är ju inte min starka sida, hur gärna jag än önskar att jag vore det så är jag så långt ifrån en plugghäst man kan komma. Istället tillhör jag sorten som alltid kommer på en massa annat viktigt som man kan sysselsätta sig med när man egentligen borde sitta på närmsta bibiliotek och plöja kurslitteratur. Typ som att hitta takten i dansanta hits, städa är en klassiker, för att inte tala om att skura badkaret eller kika på gamla Criminal Minds avsnitt.

Undrar just hur det skall gå. Hoppas jag lär mig, tar mig i kragen och förstår att det är allvar och ganska skoj att studera. Hoppas.

image966
Bild
jägareförbundet.se

Förresten har jag de senaste veckorna funderat mycket på att skaffa en egen hund. Känner mig hemskt intresserad av en engelsk Springer Spaniel. Vi hade en när jag var liten, Jumbo. Bra kille, lite gnällig på slutet men hemskt snäll. Synd bara att det är lite granna dyrt med hundar, jag får nog suga på den karamellen ett tag. Men ju mer jag tänker på det ju säkrare blir jag på att jag inom ett år eller två kan titulera mig själv hundägare.

Tjao.

Kommentarer
Postat av: Jo

Cool...så det blir journalista, det kommer passa dig fint..!Glad för din skull ska du veta!Tror du kommer göra dig fint där..!
Själv pluggar jag som en idiot, och är inne på min 6:e kaffekopp, börjar känna mig lite smått koffeinförgiftad..kanske skulle vara ngt för att slippa tentan..!
Dags att återgå..!

2008-01-16 @ 16:27:36
Postat av: LaMotta

Nää.. det blir ingen hund...

2008-01-18 @ 16:08:19
Postat av: Martin i sketna Götene

Haa tänkte så här då, Klara sitter ju säkert med en blogg, å visst det gör hon. Du verkar ha många järn i elden-kul. Annars bra eller? Bara så du vet kan jag sen 5 veckor tillbaka titulera mig som hundägare, sug på den du! :) Finsk Lapphund - Lucas heter han!.

2008-01-19 @ 19:45:22
Postat av: klara

jacko det blir vist en hund, martin ser fram emot att träffa din lucas till våren! promenad längs med järnvägsrälsen, skara - lundsbrunn?

2008-01-19 @ 21:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback