Jag vill också bli en fantastisk och jobbig historieberättare.

image998

Igår såg jag
Big Fish. Igen. Kom på att jag gillar filmen mycket mer än jag innan trott. Gillar alla berättelserna farsan bjuder på, för att inte tala om det vackra slutet. Jag får tårar i ögonen bara jag tänker på det. Tycker även om det ädr sagolika ljuset som ofta är i Tim Burtons filmer. Det är något speciellt med bra berättelser och spännande sagor. Ofta önskar jag att jag var en lika duktig berättare som filmens huvudperson, Edvard Bloom. Trots att han är en rätt så påfrestande person emellanåt så är det ändå en väldig gåva att kunna göra historier av verkliga händelser. Överdriva och lägga till måste inte vara en dålig egenskap. Tvärtom. Ska försöka öva upp mig.

Efter filmens slut gick det efter ett besök på imdb.com upp för mig att en av filmens huvudpersoner även spelar Russel i Almost Famous. En annan favorit.

Kommentarer
Postat av: Ebba

ja du, en liten chillinött e alltid nött!

2008-03-19 @ 18:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback