Den där skogen är inte trevlig.

Hörde just på radion om att en 13 årig pojke blivit knivskuren i Slottsskogen. Det hela utspelade sig strax efter halv åtta ikväll. Och folk snackar om att det är såååå trevligt att hänga och umgås i Slottsskogen, grilla korv i Azaleadalen, folk öl och minigolfturnéer. Själv har jag aldrig varit något fan av ovan nämnda skog. Eller ja, park. Jag gillar förresten inte parker överhuvudtaget. Jag tycker att parker känns påklistrade, jag gillar inte att promenera genom en planterad skogsdunge på en asfalterad väg.

Själv tillhör jag sorten som bara gör Slottsskogen om jag måste. De senaste veckorna har det handlat om korta springturer i hopp om att komma i form. Resultatet har än så länge lyst med sin frånvaro. Kvällstid och soliga eftermiddagar håller jag mig helst långt därifrån. Dagens flipflop-tofflor och kvällens ungdomsgäng skrämmer mig. Så jag är glad att jag tillsammans med min goda vän Ylva skippade den där parken idag. Istället begav vi oss ut på en skön biltur ut på landet. Kaffe på mysigt kafé med utsikt över en riktig skog och årets första glass vid havet (det blev en
Geisha glass från Diplom-Is, smakade godis).

Sommaren 2008 kommer jag således försöka att hålla mig så långt ifrån Slottsskogen som möjligt är. Dagtid kanske jag fortsätter med mina korta springturer men kvällstid kommer jag utan tvivel att välja Masthuggsberget eller kanske Skansen Kronan om det ska hängas utomhus. Slottsskogen och deras hemska ungdomsgäng vill jag helst inte stöta på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback