Söndag.

Denna dagen har varit lång och seg. Ingen dag i solen för min del, istället blev det en dag inomhus med ett kort break för lyxpizza på Cyranó. Kände att den där pizzan med mozarella, parmaskinka och pesto var rätt sätt att fira gårdagen på. Om den blev fantastisk? Nja det är inte jag rätt person att svara på, jag är ju som sagt alltid missnöjd med något. Dock är jag mäkta stolt över att jag rodde gårdagskvällens skivspelande iland utan några större missöden. Alla skivor funkade som de skulle, övergångarna dög och ett par kostymklädda män samt några till dansade fram till stängning.

Rätt så bra kritik antar jag.

Men trots en fin kväll har denna söndagen varit mindre härlig. Skönt nog lättade det nyss. Städade badrummet samtidigt som jag kikade lite på dokumentären om Born To Run (japp brukar titta på just den dokumentären rätt så ofta ja, för den som är intresserad finns CD/DVDn att
köpa här). Blev på klart bättre humör efter att ha hört Clarence tala om Jungleland solot och hur Little Steven löste blåsproblematiken i Thenth Avenue Freeze-out. Antar att religiösa kristna använder sig av bibeln på något liknande sätt.

Som en bra vän, någon som säger Shape up! Det finns rn chans för dig med. Så här är det, eller kanske mer så här kan de vara. Något som får en på bättre tankar och bringar en gnutta hopp. Det är en tuff värld vi lever i och höra Bruce snacka om hopp, om drömmar som slår in, drömmar som inte alls gör det och rock n roll får i alla fall mig att tro i några dagar till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback