Spela skivor med öronpropps.

Yes det är det nya. För att skydda mina stackars öron har jag infört noll tolerans mot hög volym, något som innebär att öronproppar inte längre är något antingen eller utan regel. Grejen är faktiskt den att det går mycket bättre än jag trodde, det funkar utmärkt att lyssna i lurarna med ett par gröna granar från Apoteket.

I afton är det Gamleport som står i kalendern. Javisst känns det lite oväntat. Men lira plattor på nya ställen är ju alltid en utmaning. Festen är någon typ av gymnasie-tidnings-fest med massa djs och något nytt hip-hop band på scenen. Skojigast av allt är nog att jag inte har djbåset helt själv utan delar med Mr Hästpojken (eller Bad Cash Martin). Spännande att se om vi kommer hålla sams. Det är alltid lite knepigt att spela med någon annan när man är van vid att få bestämma helt själv. Fast det är ju såklart väldigt mycket enklare att dela skivspelare med någon man inte känner. Jag har spelat med min pojkvän en gång och det var ingen hit...

Ses.

Kommentarer
Postat av: Linda

schnygg blogg!

Postat av: Johanna

Skönt att se att det är fler som är rädd om hörsel och
använder öronproppar, där det förekommer skadliga ljud. Har själv samma regel. Hög volym=öronproppar på. Detta har inneburit att jag nu mera har öronproppar även på bio och på spinningpass.

2008-05-30 @ 17:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback