Vattenslangen.

En man står utanför mitt fönster och vattnar rabatten med en gul vattenslang. Något som fick mig att tänkte på morfar och hans gröna vattenslang (är nästan hundra på att den var grön och inte gul). Minns att om man skötte sig så fick man hjälpa morfar med att vattna jordgubbslandet. Och det fina med det där jordgubbslandet som fanns hemma hos morfar och mormor i Råda var att det låg en höööög (minns den som minst 3 m hög) granhäck bakom. Så förstås var det mycket mera spännande att se om man klarade av att spruta vatten över häcken istället för på jordgubbarna.

Något morfar tyckte mindre bra om. Han tänkte ju på de stackars grannarna bakom häcken. Grannar som jag aldrig sett röken av. För mig fanns bara en oändlig häck som skulle sprutas över. Andra sidan var ungefär lika avlägsen som min favoritmorfar och mormor är idag.

Kommentarer
Postat av: Hasse

det fanns en gul och en grön. Den grön finns kvar fast i ett annat hus

2008-05-20 @ 09:52:54
Postat av: klara

voff voff ät inte upp slangen.

2008-05-20 @ 10:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback