Fredagens tankar.

Någonstans skiner solen nu. Det glömmer man lätt bort. På någon plats är det varmt och torrt, sol och kanske en svag bris. Vet inte om det hjälper att tänka på, men jag försöker inbilla mig att det gör det. Försöker också att påminna mig om att sommaren är närmare än vad man tror. Snart är april här igen och minnena från augusti är ännu ganska färska. Kvällen på Giants stadium är inte helt bortglömd, hamburgaren och den kalla ölen kommer jag ihåg. Kvinnan som sa att jag hade ett babyface känns fortfarande rätt tydlig. Precis som hon som gapade ut att man kunde köpa pretzels för en dollar.

Det är inte heller så fasligt länge sedan som vi hade Ny Klubb del 2 festen. Då det fortfarande var varmt. Tidig september. Det var fint. Och kvällarna på RioRio, dem minns jag också. Det gungande dj-bordet, knappen som man kunde trycka in så kom de fram en liten döskalle (knappens funktion har jag dock glömt), 7.2 or och sliskiga shots. Och så förstås Ullevi gånger två. Det kommer jag ju ihåg. Den svettiga kön, min amerikanska skarf, obehagliga fans, fina Promised Land och så förstås Sandy. Dag två, biljettjakt utanför arenan och Clarences tårar i Drive All Night. Sommaren 2008 hade sina ljusa stunder. Mycket Bruce, många kvällar. Lite för lite sol.

Får försöka komma ihåg så gott jag kan. Får försöka tänka om lite också. December månad kanske inte blir så dålig ändå. Ljus, lucia, en till Ny Klubb, pepparkakor och kanske att tomten kommer med några överraskningar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback