Kyrkan.

Har flyttat. Bor lite mer i Masthugget nu än innan. Utanför mitt fönster ser jag kyrkan. Det känns tryggt på något vis. Fast jag föredrar gotiska kyrkor. Vet inte riktigt vad man kallar masthuggskyrkans stil. Rött tegel och lite krånglig form. Den känns ny. Mycket färskare än Skaras domkyrka. Gillar domkyrkan, fast den var bättre förr. Innan de byggde om den och gjorde konstiga hockeyrinkar i fram. I Bari har de också en fin kyrka. Den i Råda är en annan favorit. Liten och lugn. Torekovs vita är vacker och känns som en lycklig kyrka.

Nog om kyrkor. Blir inga gudtjänster för mig den här veckan heller. Nöjer mig med att be framför skivspelaren. En chans till?

Kommentarer
Postat av: Anonym

gå till kyrkan klara!

2008-11-08 @ 17:14:33
Postat av: hanna

nationalromantisk stil kallas det, hör man ju att det inte är nåt att ha. föredrar också gotik. skareva så skareva!

2008-11-09 @ 16:41:17
Postat av: Johanna

Det var ett fint inlägg, sa ju mycket mer än bara kyrkor.

Puss gamle Jo

2008-11-09 @ 18:42:06
Postat av: klara

ja men nationalromantisk är ju ingen hit! jo - kom hit och hälsa på så kan vi kika på kyrkan genom mitt fönster och dricka kaffe!!!

2008-11-09 @ 19:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback