Målade naglar.

Igår stannade jag hemma trots att det var lill-lördag. Istället för öl blev det lite te, min favoritsåpa The Hills och lite nagelvård. Eller ja, vård och vård. Jag målade naglarna vinröda. Tycker det livar upp lite, blir glad när jag tittar på mina händer. När de flyger över tangentbordet. De ser lite viktiga ut.

I min familj gillar man inte målade naglar, min bror och min far säger "Ta bort omedelbums" om man färglagt sina naglar i någon spexig eller för all del även diskret färg. Själv tycker jag det är okej med färgglada naglar så länge de inte är för långa. Japp ni läste alldeles rätt, långa naglar ger mig kalla kårar. Det är läskigt och säkert hemskt opraktiskt. De bryts lätt av och man samlar på sig ett otaligt antal bakterier under. Huh.

Nä målade naglar räcker gott. Brukar tänka att det också är en bra grej när man ska lira plattor. För att göra det lite festligare. Skojigare att titta på, i alla fall för sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback