-

Dagen efter kvällen innan. Blev sent. Slutet av kvällen hade passat i den där filmen jag ofta talar/skriver om. I en bar eller om det var en lägenhet? Eller en lägenhetsbar. Tror där var heltäckningsmatta och discolampor. En kort bartender. Äldre brats och en sur vakt. Tre trappor upp och nära Avenyn. Jag gick hem ganska snart. Typ.

Men innan dess spelade jag och Albin lite skivor på Styrbord. Vi kallade det Ny Klubb. Jag vet inte riktigt, men det var en konstig kväll. Det var något i luften. Vet inte vad. Hipsters och Weekday-kalas. Fulla, fräcka folk och så. Krossade glas och ett knasigt ljud. Gjorde mitt bästa. Tappade slutet och spelade My Girl fem gånger. Gjorde nog inget för det var bara bartendern och tre vänner kvar. Men jag vet inte. Det var sådär. Känner mig sjukt osäker på nästa onsdag då det är hela båten som gäller. Ingen draghjälp av någon klädbutik. Bara Ny Klubb, Anders Persson och Per-Ola. Inte så bara förstås. Får hoppas musiken räcker. Musiken och missionen.

Nu ska jag sova. Drömma om något gott. Vi ses i morgon. Då är det en ny kväll. En ny chans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback