I morgon.



I morgon ska jag tala med Plura på telefon. Jag har ingen aning om vad jag ska fråga honom. Inte en susning om vad jag vill veta. Eller jo en sak hade varit kul att höra lite om; jag undrar så om Zigenar Jacko och mannen med trumpeten. Dem får han gärna berätta om.

...och han som satt som kristus i en bar.
...och så undrar jag lite om Minnenas Motell. Det är en konstig historia jag gärna hade hört lite om tankarna bakom den.
...och så hade jag hade nog velat veta lite om alla Eldkvarns motell och hotell; Holberg hotell och Hunger hotell.
...och såklart lite om Alice, frågar alla fortfarande efter Alice? Vem är hon?
...och om mamman någonsin sagt till Plura att han kan göra vad som helst, bara han skippar att bli musiker?
...och Kamieniecki, han vars historier var de bästa. Vem är det?
...och så hade jag frågat om det är ett medvetet val att han gått från rock n roll-myten Plura som sjunger om knark och brudar till Mys-Plura som lagar mat, fiskar krabbor och blir intervjuad i Lantliv.
...och kanske lite granna om hur de hunnit med både att spela lite ska, lite new wave, lite rock och lite roll. Förresten vad kallar man det Eldkvarn spelar? Jag vet inte?

Åh.

Men okej verkar som jag har något att tala om i alla fall. Sedan om det blir någon vettig text av de där frågorna är nästa problem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback