Att uppdatera.

Jag fortsätter med mitt moderna tema. Tycker det känns angeläget att försöka kommentera nutiden och inte bara dåtiden. De flesta är idag ägare av ett så kallat facebook-konto. Jag är alldeles för ofta online på det blåvita sociala forumet och tycker det finns både bra och dåliga saker med det. Billigt sätt att kommunicera med vänner och bekanta. Bra när man ska promota klubbverksamhet. Men som med så mycket annat kan det lätt gå överstyr.

Men hur som helst, en sak jag gillar med Facebook är statusuppdateringen. Det fungerar som en miniblogg och själv finner jag ett stort nöje i att bjuda på bra youtube-klipp eller onödiga meningar. Precis som i den här bloggen. Men utan utrymmet att snacka så här mycket skit. Dock finns det en sak med den där statusen som ger mig krupp. Nämligen den skolrelaterade statusen. För tillfället är det uppsatstider i min klass och de flesta ambitiösa studenterna kommer lämna in något färdigt och klart kl.15.00 i dag. Själv har jag som vanligt inte riktigt hållit mig till tidsplanen men känner mig ganska lugn med det. Det är bättre att vara klar en dag än aldrig. Dock störs mitt lugn så fort jag loggar in på Facebook. 36 uppdateringar som handlar om projektarbete, skola och JMG. Huh.



Tröttsamt, men jag antar att det är just vad mina klasskamrater tänker på just idag. Skola till förbannelse. Inte huruvuda det är Impressions eller Temptations som dansar bäst. Själv ska jag försöka hålla mig borta från jmg-relaterade uppdateringar på såväl blogg som Facebook. Vi får se hur de går.

Tills dess tycker jag att
det här är rätt bra. Ska nog se Flocence Valentin på torsdag, hoppas det blir något att ha. Tror så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback