Trist, skit-tråkigt.


Ibland är det sådär oförtjänt trist. Så tråkigt att till och med ett kul youtube-klipp känns förlegat. Gjort. I dag är en sådan dag. Den trökiga lördagen, löningslördagen dessutom. Göteborgarna är tillbaka i stan, sommarstugan i Bohuslän står åter tom och charterresan till Kreta är gjord. Skolböckerna ska plastas in och höstgarderoben inhandlas. Rabattkupong på H&M, erbjudanden på Stadium. Falukorv i kylen, fredagsmys igår. Gymkort, friskis och yoga på Hagabadet.

Själv tränar jag inte mer än den träning promenaden från Stigbergstorget till Linnégatan ger. Då och då går jag ända bort till Kungsportsplatsen, ibland blir det Johanneberg. Och så förstås en och annan halvdan armhävning. Men just i dag känns inte ens den där spexiga armhävningen kul. Inte heller promenaden eller höstgarderoben. Suck. Just nu är det så tråkigt att jag funderar på att rikitgt suga musten ur tråkigheten. Hänge mig åt den. Ägna dagen åt att städa, sortera, äta gröt, bädda rent, torka ur, säga ifrån, ordna till, tacka nej, börja om och duka ut. Så får det bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback