Året 2009 del 1.


Nu är jag helt säker, Alicia Keys utnämns härmed till årets kvinnliga artist på Klara Grape Music Awards 2009.
Detta är löjligt bra. Jag dör en smula.



Sakta men säkert börjar 2009 få ett tydligt slut. Men att försöka sumera ett år är knivigt. Det är lätt att glömma början och bara ägna sig åt slutet. Året började nere i den blå bluesen i ett litet rum i Masthugget. En snabb resa över Atlanten. En ny president, The Wrestler på bio och en vår som gick lika snabbt som ett fungerande x2000.

Jag gillar 2009. I min historiebok kommer det stå om om både MTV och Spotify. Och om året då...

- man skrattade högt åt 90-talet då vissa ägnade sig åt att fylle-faxa.
- jag blev ungdom sen vuxen.
- sommarens bästa fester höll till utomhus på Röda Sten.
- Alicia Keys stod för två av årets bästa låtar. Empire State Of Mind förstås och Try Sleeping With A Broken Heart. 
- modebloggare blev ett yrke.
- Marcus Krunegård gjorde P3 outhärldligt.
- Bruce aldrig slutade spela och folk kom plötsligt ihåg Mickey Rourke.
- leggings blev byxor.
- landets störste boxare genom tiderna sa tack och adjö.

2009 är också året då en amerikansk artist hånade mig på internet för min tveksamma musiksmak.



Pust, vad fort man glömmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback