Efter det sista kapitlet vill man ha ännu en rad.

Igår blev jag och en god vän med var sin Peter LeMarc biljett. Det var ett gissel att lyckas klicka på rätt köpknapp. Och priset var minst sagt anpassat till den generationen som kommer vara mest representerad på konserten. Jag har tyvärr inga pengar, men en stor lust. Jag har lust att se Peter LeMarc, ännu mera intresse har jag i att få höra hans röst på riktigt. Man tröttnar snabbt på cd. Ännu mer på internet.

Att boka en konsertbiljett är oftast detsamma som att påminna sig om en skiva. Just det, Kärlek i tystnadens tid. Den har sina guldkorn, då talar jag inte bara om Så gott att må gott igen. Det finns fler spår värda att lyssna igenom. Som Mitt andra liv. Gillar textraden om Tina och Yvonne. Eller den om att det alltid är -78 eller kanske – 77.

Coney Island Baby
En skål för dej och mej
Bara för att
Keep the evil spirits away
Och det är alltid sjuttioåtta
Eller kanske sjuttiosju
Men det är ändå aldrig
Mera nu än just nu


Bra Peter, du har det. Skriv ett kapitel till, bjud på ännu en rad.



Okej, jag ska gå ut nu. Ta mig genom stan, korsa bron över mot söder. Fast den bron ligger i en annan stad. Förlåt. Jag tar en annan väg. Det finns nog en väg söder ut i varje stad. Allt är inte så bestämt som man kan tro. Det finns tusentals broar över mot söder, det finns minst lika många fel sidor av älven. Eller järnvägsrälsen.

Själv befinner jag mig på ena sidan. Vi ses säkert på den andra.

Kommentarer
Postat av: Bror

Den här på New Christmas Club kanske?

2009-12-02 @ 11:04:28
Postat av: Bror

http://www.youtube.com/watch?v=cnnj-N_Vc0I

2009-12-02 @ 11:05:43
Postat av: Anonym

utan tvekan den på ny jul-klubb

2009-12-02 @ 11:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback