Lördag.

Hej internet.

När jag vaknade tänkte jag först; Var är jag nu? Hemma, puh. Några timmar senare när jag stod och letade efter något i min bokhylla kom jag att tänka på en bok om vardagsfilosofiska experiment. Vill minnas att ett utav bokens exempel just gick ut på att vakna utan att veta var. Som en övning.
Men hittade inte boken, istället kom jag på att jag bytt bort den för snart ett år sedan. Bytten boken mot en klocka, tänkte att den skulle ge mer tid. Klockan gav mig ett år, bra eller dåligt byte? Vem vet, jag känner mig fortfarande osäker.

Sen ringde telefonen, vi kan säga att det var en vän. Jag döper henne härmed till Smart Smartsson. Hon frågade om läget, jag svarade att jag mådde som jag förtjänade sen att jag funderade på att bli präst. Smart Smartsson sa att jag skulle bli en bra präst och att hon skulle gå med i Svenska Kyrkan om jag började med predikoturer i Göteborgsområdet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback