Om att vara på väg någonstans.


Eller i alla fall att vilja vara det. Så skrev jag för två år sedan, antar att ett otaligt antal människor har skrivit eller sagt samma sak under de senaste tusen åren.
Ibland är det skönt att läsa saker man skrivit och känna sig nöjd. Tänka att det var inte så dumt ändå, där hade jag faktiskt en poäng. Bra tänkt, skön fundering.

Läser en text om någon som bestämt sig för att det där någonstans inte bara är en vilja utan något man gör. Jag önskar just precis nu att den där personen var jag. Samtidigt går det upp för mig att det där med att vilja och att göra inte behöver ligga så långt ifrån varandra. Oftast handlar det om att röra sig lite så att man börjar rulla. Sedan är kruxet att att inte stanna för tidigt.

Jag ska försöka att stiga upp. Gå ut i köket, inte tillbaka till sängen.

Kommentarer
Postat av: Bror

Hallå där i sajberrymden.. E du hängig på öga ida me elle? Det här är verkligen min absoluta favoritlåt för tillfället, och visst är det helt klart den bästa videon jag sett med Stenarna. Vi hörs sen

2009-12-14 @ 13:35:35
Postat av: Bror

http://www.youtube.com/watch?v=X0NYKWLMgx0

2009-12-14 @ 13:36:08
Postat av: klara grape

hängig är ordet. trots hänget måste det knegas. mot johanneberg.

2009-12-14 @ 14:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback