Sweet soul music.


Prövade Apoteket på Willys. Bad den tjocka favorittjejen i kassan om ett paket Strepsils. Hon bad givetvis om legitimation eftersom vi aldrig har haft den disskussionen innan. Jag som var på ett strålande humör passade på att skoja till det lite och svaradet glatt: Nej men sån tur att jag ska ut och resa och har passet i fickan!

Jag log ett brett leende och sträckte fram mitt kanstötta pass. Trodde att min favoritkassörska i alla fall skulle ge mig ett litet hånflin tillbaka. Men nix, ingenting. Jag tror bestämt att tjejen på Willys inte har lyssnat på The Elgins denna årets näst sista dag. Det har jag gjort. Därav humöret.



En av mina absoluta favoriter just nu. Klassisk knäppa-med-ena-handen-och-nynna-det-är-alright-låt. Tror bestämt att jag ska försöka avsluta 2009 med ett handklapp. Nu är det slut på den blåa bluesen. Dags för sweet soul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback