Tio.

När man är lite sjuk i kroppen är det lätt att man blir det i hjärnan också. Svaghet föder svaghet som de gamla grekerna sa. De har såklart rätt. Som de brukar ha, de där gamla grekerna. Ligger raklång i  min säng och börjar tröttna på det. Det var gott en dag, men nu börjar det bli kämpigt. Hör till och med fåglar utanför fönstret men vågar inte dra bort gardinerna. Säkert regn eller något annat grått som ligger över stan.

Men det är ju också sant, om en månad är det den 10 mars. Det låter inte så dumt. Kanske våren 2009 kommer bjuda på bra saker. Händelser man knappast kunde hoppas på. Positiva överraskningar är viktiga överraskningar.

Nu ska jag läsa några gamla brev och förhoppningsvis kommer jag känna mig en sisådär en hundra år gammal. Som alltid när man hälsar på i en svunnen tid. Sen efter breven ska jag dra täcket långt över huvudet och spela John Mellencamps senaste skiva på högsta volym. Tycka förbannat synd om mig själv. Rikigt gräva ner mig i eländet så kanske man kan känna sig färdig med det i morgon. För i morgon är ju en ny dag. Säger dom i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback