Sista dagen.

I morgon far jag hem igen. Men med gott humor, lite perspektiv, nya skor, nagra extra kilon samt fyra nya rutiga skjortor. Amerika har gjort mig gott aven den har gangen. Ar redan sugen pa att resa tillbaka, kanske redan till sommaren. Men for att gjora manga historier till en kort sa blev det Washington DC i sondags. Jag och Japan skippade bilen och satte oss istallet i en sunkig gammal Greyhound buss mot huvudstaden. Tillsammans med ca 600 000 glada folk sag vi en rad fina artister och stjarnor fira landets nya president. Det var kallt som tusan men sjukt maktigt att uppleva ett stycke historia pa plats. 

Ljudet var tyvarr kasst men ar anda lycklig over att jag fick anda se och hora Bruce, Pete Seeger, John Mellencamp (som nog gjorde det basta framtradanet), Stevie Wonder, Usher och sa nagra till. Samt en rad stora stjarnor som holl tal till nationen. Och sa forstas den stora Barack Obama. Blev faktiskt forvanad over Obama-febern som radde i DC. I varje skyltfonster fanns han, pa t-trojor i alla olika former och farger. Pa pins, kalendrar, musmattor, kaffekoppar, orhangen, olglas. Allt. Redan ikonforklarad. Yes We Can! Overallt, hela tiden. Tycker nog att folk overdriver lite, fick kanslan av att en hel del har bilden av att bara Obama tar over kommer forandringarna ske over en natt. Well, en annan och sakert fler vet ju att det tyvarr inte ar sa enkelt. 

 

Spannande att se hur det gar.

Nu ska jag fira min sista afton i staden som aldrig sover med en ol eller tva. Mojligen tre. I sommar kommer han (fralsaren, Bossen, kalla honom vad du vill) till Sverige. Den har gangen till Stadion. Har aldrig varit dar, kanske blir bra. En biljett maste jag hur som helst kirra. Mandag slapps de, ar inte alls sugen pa att sova i nagon ko. Har gjort det tva ganger, racker gott. Far se hur jag lyckas losa det.

Men i vilket fall tror jag mer an nagonsin pa 2009. Kommer bli okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback