Mitt hemland, min hemstad.

Det är gött att överdriva, snacka alldeles för mycket om en och samma sak. Jag talar nästan jämt om mitt hemland och min hemstad. Jag syftar förstås på Amerika och NYC. Det låter säkert både pinsamt och töntigt, men det gör inget alls. Jag kan stå för det. Faktum är att jag tjatar lite extra om det när jag märker att personer i min närhet tycker att jag är lite tröttsam. Då späder jag gärna på och talar drömmande om uptown burgers och billig bärs på Mars bar.



Göteborg i all ära, min andra hemstad. Ja ja ja, Skara finns också med. Inte längre som hemstad men grundstad. Kan man skriva så grundstad? Början. Starten. Skara är starten, stan som präglat en och fått en att bli den man är. Skara fick mig att skita i vad folk tänker och tycker. Folk tycker säkert man är knäpp ändå, både i Skara, Gbg och i NYC. Trots att alla är mina hemstäder. Men det där med knäpp känns lite som en familjepryl. Min familj tycker jag är crazy, vänner likaså. Jag gillar dessutom knäpp. Well, faktum är att det nog är så att det på många sätt är knäpp jag söker.

Men bästa hemstad där borta i väster snart kommer jag igen. Då vill jag äta burgare, se Springsteen på Giants Stadium och dricka varm öl i ett soft sommarregn. Går du med på det?

Tja ba.

Kommentarer
Postat av: Ida

Så du har bott i NY eller? När ska du dit och göra stan osäker då? Jag drar dit i September ska bli härligt värre.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback