Rastlös rastlös & hjälplös.

Låter så illa, men är desto bättre. Faktum är att jag mer och mer börjar förlika mig med min rastlöshet och därmed även den hjälplöshet som det då och då innebär. Saken är nämligen den att den rastlösa personligheten inte alltid behöver vara något negativt. Det kan ibland till och med vara så att det är en positiv egenskap. För den rastlösa personen ser ju till att det händer  saker. Hela tiden. Visst behöver man stanna upp emellanåt, andas och fundera. Men bästa läsare, detta kan även den rastlösa personen göra. Antagligen lite för sällan, men med lite övning kan även vi bli bättre. Kanske även du som läser detta just nu är en av oss. Eller så är du en av dom. Känner lugnet, andas i fyrkanter och kan stanna hemma ensam en kväll utan problem.

I skrivande stund är jag nöjd med den rastlösa personen. Tänker låta den få härja fritt några timmar till. Jag lovar, det är en bra grej. Det är okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback