Har mest läst Uffe.

Sällan lyssnat på hans låtar. Tycker Lundells röst och melodier ofta känns långsökta och småtråkiga. Men skriva kan han, inte dikter, men väl böcker. Men igår fann jag en låt som faktiskt har sina fördelar. Satt hemma på min vän Japans terass och grillade en korv. Japan var iPod-dj och spelade Lundell för sommar-stämningens skull. Mest varm gick den här;



Och den är faktiskt inte så dum. Refrängen är tveksam, men verserna gillar jag. Melodin träffar helt rätt. Är hemskt förtjust i den typen av toner. Även texten är lite kul emellanåt, till exempel;

I ett hus här strax breve
bor en man som just fylt trettitre
Han har fru och barn
och han påtar i sin trädgård
Han kör omkring i en Chevrolet
Jag vet inte vad han jobbar med
Men han säger att han börja från noll
en gång på en brädgård

Kommentarer
Postat av: ulf

http://www.youtube.com/watch?v=kOoNCui-AC8

2009-06-16 @ 11:26:02
Postat av: klara grape

fast den där är inge vidare.

2009-06-16 @ 12:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback