Ett.

Mars räknas som en vårmånad. Det är ett gott tecken. Ser ut som om en annan kommer klara sig ur även den här vintern. Fast det är dumt att ropa hej, så får väl bli ett kanske. Eller ett tyst, hallå. Eller varför inte skojja till det och köra på ett halloj? Nä du. Halloj passar inte här, de får jag spara till alla onödiga telefonsamtal som rings i tid och otid. Exempelvis till min goda vän Tant Japan.



- Halloj Japan hur mår du idag? Vad tror du om vecka tio? Den kan nog bli något, det tror jag de. Mycket men bra om allt går som det ska.

Vet inte vad Japan skulle svara, kanske ett klassiskt javisst. Det är ett bra svar. Om jag skulle få välja tre favoritsvar hade det blivit dessa tre; javisst, okej och cool. Just denna söndag känns okej. Antar att det är gott för att vara en söndag. Länge sedan en söndag kändes som ett javisst. Men hoppas innerligt att mars eller i alla fall april kommer bjuda på någon sådan vilodag. Ni vet då man vaknar med en ton och sätter sig upp i sängen och utbrister ett glatt javisst! De senaste veckorna har bjudit på alldeles för många point blank. Föredrar låten framför känslan.

Men alright, det finns inte så mycket mer jag vill berätta för omvärlden just nu. Detta får helt enkelt räcka. Återgår till min favvoartist innan jag snörar på mig skorna för att möta lite natur och en fin vän.

Tack och hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback