Inget nytt, men lika bra för det.



Klippet har visats 1 029 850 gånger och själv upptäckte jag det precis. En av alla anledningar till att jag beundrar den där mannen så som jag gör är hans förmåga att göra samma låt till flera. Olika varianter, känslor, komp, intron, mellansnack och melodier. Dylan är en mästare på att göra om så i alla fall undertecknad tappar bort sig helt. Bruce däremot lyckas oftast förbaskat bra. The River är snart 30 år gammal och låter i en av 2000-talets varianter helt fantastiskt. Jösses, munspelet! Inledningen på den här låten blev dagens viktigaste melodislinga. Det är något speciellt med munspel. För att inte tala om ylandet i slutet.

Men yla på Bruce så ses vi i Stockholm snart. Kommer klä mig i min finaste skjorta och stå strax till höger om scenen. Så långt fram jag mäktar med. Vill du ha någon att dansa med i Dancing in the dark kan jag tänka mig att ställa upp. Dansstegen har jag repat sedan 2001, så du behöver inte vara orolig. Vill du vill jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback