Onsdag.

Tittar på ett gäng böcker vilka jag borde läsa. Dumt att bara sitta och titta oförstående på böckerna, dumt att inte bara slå sig till ro i soffan och öppna en av dem. Nä, istället sitter jag kvar där jag sitter och sneglar bort emot högen. Tänker; kaffe svart kaffe! Det kan man dricka och tvätten den kan man stryka. Det gör jag istället, inga böcker. Inte idag.

Människan är underlig, varför blir det ofta så att hon gör det hon så väl vet att hon inte borde. Vissa sorters människor är helt klart mer lagda åt det hållet än andra. Jag är tyvärr en av dem som lätt väljer fel. Eller förresten fel och fel. Kaffe och klädvård är egentligen inte fel. Precis som att köpa lördagsgodis en onsdag. Eller öl en tisdag. Fel är inte alltid fel.

Ja ni hajjar, rätt är inte alltid rätt och fel är inte alltid fel. Men man ska akta sig för att blanda ihop orden, nej ska alltid vara nej och ja alltid ja. Det beskrivs väldigt bra i den här låten.



Dansa lugnt.

Kommentarer
Postat av: Little Father

Den här borde vara något helt i din smak. I alla fall dans stilen!

http://www.youtube.com/watch?v=8TLLcvWeiKw

2009-05-14 @ 09:51:13
Postat av: klara grape

de e ju en gammal favvis!

2009-05-14 @ 18:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback