Praktikplats.

Gör en så kallad två veckorspraktik. Det är en konstig grej, som att vara prao fast ändå inte. Man är lite äldre, lite kunnigare och lite viktigare. Samtidigt förväntas det inte att man ska utföra några storverk. Sitter vid en dator och har just fixat kaffe. På arbetsplatser är kaffet en helgedom. Alla älskar kaffet, några tycker mackan till är det som gör hela grejen. Själv har jag upptäckt kardemummaskorpan. Trodde skorpan bara var något man hittade hemma hos vårdtagare födda någon gång på 20-talet. Trodde skorpan höll på att dö, trodde det enbart var biscotti som gällde. Så fel man kan ha! Skorpan den klassiska skorpan är helbra! Smular ner hela tangentbordet men smakar som himmelriket till det nybryggda kaffet från Gevalia.

Men nu kan jag inte fulsurfa och slöblogga mer. Det är ju lätt för den som sköter den här arbetsplatsen att googla mitt namn och hitta hit. Se där, Klara Grape har uppdaterat sin blogg. Skulle inte hon skriva en notis? Well, ja man kan väl säga att notisen är typ klar. Den väntar lite på ett godkännande. Ska nog se till att få det nu så jag kan fortsätta fråga, skriva, fixa, ringa och lära mig.

Övning ger träning.

Kommentarer
Postat av: Linn

Klarie G, var gör du din praktik? Jag håller på att gå i taket här hemma. Är helt nipprig över att inte ha något att göra. Kanske ska ta och leta fram en påse skorpor...

Postat av: klara grape

det gäller att försöka va lite hemlig på internet ändå... praktikplatsen berättar jag om när vi ses!

2009-05-06 @ 22:55:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback