Tisdag.

Har promenerat och tänkt på det här med att dras till saker och vad det beror på. Själv dras jag ofta till min dator eftersom jag inte riktigt vet vad jag ska sysselsätta mig med när jag är ensam hemma. I affärer slutar det alldeles för ofta med att jag håller en randig klänning (alt. något i denim) eller en rutig skjorta i handen och vägrar släppa. Musikaliskt dras jag till Amerika. Sätter jag mig på ett plan blir det oftast samma land. På krogen dras jag till djbåset. I skolan kaffeautomaten. Mina plånbok har jag dragit ner i fördärvet och det stackars hjärtat dras oftast åt fel håll.

Finns det en logisk förklaring eller om det bara är så för att det är så det är. Dras alla åt fel håll eller finns det dem som i sin blogg kan skriva ungefär så här;

Har promenerat och tänkt på det här med att dras till saker och vad det beror på. Själv dras jag ofta till mina skolböcker eller disken när jag är ensam hemma eftersom jag inte riktigt vet vad jag ska sysselsätta mig med. I affärer slutar det alldeles för ofta med att jag går hem tomhänt eftersom redan har två randiga tröjor och alldeles för många fina jeans i garderoben. Musikaliskt dras jag till det mesta. Sätter jag mig på ett plan blir det oftast olika resmål eftersom jag gillar att upptäcka nytt. På krogen dras jag till dansgolvet. I skolan till min studiegrupp. Mina plånbok dras till banken och hjärtat dras åt rätt håll. Nämligen ditåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback