Onsdag.

Har städat bort en stycken tant, gett en annan sin dagliga dos, en tredje sitt dagliga bröd och den fjärde lyssnade jag bara på. Nummer fyra undervisade mig om universitet och all kunskap hon hade i sitt ämne. Det var akademier och resor runt om i europa. Doktorsavhandlingar och sedan alla språk hon kunde eftesom hon rest så i sin ungdom. Som det bistra vårdbiträde jag är ville jag inget hellre än att svara; Jaha, jag är väl ung nu, tror jag i alla fall. Å här står jag, hemma hos dig. Kokar kaffe och torkar diskbänken. Hade jag bara kunnat betala priset hade jag varit flera hundra mil härifrån och lärt mig.

Självfallet förblev jag tyst. Muttrade något då och då om att berätta mer. Undervisa mig du som är så klok så även jag som typ är helt outbildad kan lära något om den stora världen.

Pust.

Nu går jag och helar mig på Pusterviksbaren, med musiken. Ack den härliga rock n roll-musiken. Den som får mig att utbrista "Härlig är jorden". Mellan klockan 21.00 och 02.00 finner ni mig i baren lirandes något signerat Bossen och Bob Seeger (eftersom min fantasi inte är vildare denna onsdag). Kom förbi, undervisa, häng, önska en låt. Eller kom  bara förbi och drick en bärs. Ditt val.



Info om bandet hittar du här!

Kommentarer
Postat av: DJ wannabe

Är du DJ nu på Onsdag på Pustervik?

2009-11-06 @ 08:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback