Onsdagen.

Lång dag, väldigt strävsam dag. Vågrätt regn, nollgradigt vatten och kuling. Hur botar man kylan? Med en chokladbit, kanske en Palle Kuling. Vi är ju trots allt i Göteborg.
Jag kurerar mig med Rod Stewart, hans stämma är som kakao för öronen. Ger en svag lyckokänsla och lindrar ångesten ett slag. Köpte mig Vagabond Heart på Bengans för 25 kr alldeles nyss. Bra köp.



Ikväll är det ännu en gång dags att ställa sig i garderoben på Pusterviksbaren och spela lite musiklåtar. Kommer nog ägna större delen av djsetet åt lättsmälta melodier. Glättiga hits som ett svar på det strävsamma klimatet. Min plan är att värma upp själen med åtskilliga låtar signerade Rod. Självfallet en och annan sång av Bob Seger samt John Fogerty. För att de kyliga händerna och det kalla bröstet ska återfå sin rätta temperatur kommer jag att byta ut den klassiska stora starka mot kaffe och Baileys.

Kom gärna förbi, som vanligt är det gratis att äntra baren. Allt händer mellan klockan 21-02. 
Mer info om bandet som står på scenen strax inna 22.00 finner du här!

Kommentarer
Postat av: Anonym

bra var det

2009-11-19 @ 14:51:41
Postat av: Anonym

vagabond heart! växte upp med den skivan

2009-11-19 @ 17:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback