18/10 - 2009.

Tre dagar i Stockholm, känns som jag har varit på festival. Och det har varit en bra festival. Mycket, intensivt och inte alls som förra gången. Stockholm överraskar och Göteborgarna lever som om det vore undantagstillstånd. Någon vis människa sa en gång; Det som händer i fräckestan stannar i fräckestan. Jag är med på det.

Hur som helst så förändras tiderna och 2009 slutar inte att överraska, Plura Johnsson skriver om mat i City och själv går jag på Spy Bar och förundras över hur stämningen är mer lantis än stadshotellet i Skara. Det fräcka gubbrummet var tråkigt och djn kass. Nu är pengarna slut och på Hemköp har de fyllt hyllorna med pepparkakor. Priset på saffran kommer att bli rekordhögt och i lägenheten lyser gardinerna fortfarande med sin frånvaro.

2009, det är några månader kvar. I morgon ska jag stiga upp i rätt tid. Ett steg upp, två steg åt sidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback