Fredag.

Har åkt buss och läst gatunamnen högt för mig själv. Alla kändes nya och själlösa. Ingen historia, ingen mening. Bara namn för saken skull. Alla gator måste heta något, ett snabbt dop.
Klev av bussen en bit utanför stan och hittade ett varuhus för hemmafixaren. Kände mig genast hemma och när jag såg Skaraprofilen i papp i entrén var saken biff. Steg på bussen igen 30 min senare. Då med en stycken ljusslinga, några spikar och en rutig flanellskjorta i svart. Ville helst köpt med mig en glesbygdskavaj, men där fanns ingen i rätt storlek. Så den kavajen får vänta tills nästa lön.



Oj, ännu en gång blir Klara Grapes blogg inte den där filosofiska bloggen. Än en gång förvandlades sidan till stylebyklara.se. Men det är okej, jag står för det. Jag gillar glesbygdskavajen. En dag blir den min. En dag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

glesbygdskavaj?

2009-11-01 @ 13:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback