Oförskämt kallt.

Så kom vintern. Känns lite snopet tidigt. Som att hamna i fängelse utan att passera gå. Direkt, ord och inga visor. Bitande kyla, duffel, dunjacka, läderskor med tjock sula. Ulltröjor och långkalsonger. En mössa som killar och sticks, och vantar som försvinner.

Jag tycker om hösten och känner mig således lite besviken. På många sätt tycker jag att Göteborg har gjort sig förtjänt av en lång och varm höst efter den uteblivna sommarvärmen. Hur ska vi klara oss fram till april? Jag är redan idag bara några dagar efter vinterns intåg förbannat trött på Odd Mollys parkasar (böjs parkas så förresten? En parkas, flera parkasar?). Ni vet de där som är lite odd-molly-tjejiga i modellen. Ser ut som en barnklännign och har säkert en liten rosett broderad på något finurligt ställe. Huh, jag får ont i magen när jag ser dem spatsera förbi på Haga Nygatan. Jag blir rädd, nervös, psykiskt sjuk osv.

Kommentarer
Postat av: Ordprov hela dagen

En parkas, flera parkasjackor?

2009-10-14 @ 17:06:51
Postat av: Hanna

jag blir också rädd.. ungefär på samma sätt som jag blir rädd för 'vippiga kjolar' och 'klackade pumps'

2009-10-14 @ 17:35:09
Postat av: Magister Klister

En parkas flera parkas, kanske?

2009-10-15 @ 08:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback