Torsdag.

Det blev riktigt bra igår, farsan övertygade som dj och fick till och med motta ett gäng komplimanger. Stolt! Dock kunde han skippat de där läsglasögonen från Jula. Men antar att man som riktig gubbe måste ha sina accessoarer. Annars kan det vara svårt att klara av en kväll som disc jocke. Även jag har mina gubb-accessoarer. Som tejp.

Sen finns det en grej jag är trött på. Klagomål. Visst, klart man kan önska låtar. Visst, har jag melodin och tycker att den passar in spelar jag den mer än gärna. Men det där med att stega fram och försöka undervisa den som lirar plattor är så förbaskat tröttsamt. Skit i och dansa om du inte gillar musiken. Stå i ett hörn, drick din öl. Klaga inför dina vänner, säg; Kass dj. Fan hur kan hon spela sån här musik!? Vi drar till ett annat ställe där det är en annan dj för det här suger. Komersiell skit. Det är helt okej, alla kan inte tycka om allt. Men att gå fram och spänna ögonen i den som väljer musiken för att sedan förklara att det den spelar suger är så tröttsamt. Och ännu mer tröttsamt är det faktum att saker och ting sett annorlunda ut om jag hade varit en dude. Gör man samma sak mot en snubbe riskerar man spö. En tjej, well henne kan man ju lära ett å annat. Hon har ändå ingen koll.

Suck. Själv ser jag ingen skillnad, jag tycker det handlar om människor.

Jag tänker inte ge mig in i någon feminist-debatt, jag ville bara säga mitt. Kräva lite respekt. Men när en manlig kreddig musiker en bra bit över 50 år kliver fram och ber en spela lite midre komersiell musik och mer "Pustervik" blir jag störd. Minns inte exakt vad jag svarade honom, men jag önksar att jag hade ursäktat mig och förklarat för mannen ifråga att jag helt glömt tid och rum. Att jag helt missat att musiken jag spelade faktiskt var listmusik när han började hänga på krogen. Att jag helt hade glömt, tiden. Eller nåt. Suck. Förresten kommer jag att fortsätta spela komersiell rock n roll. Jag gillar det. Sådeså kreddig musiker 50 plus.

Kommentarer
Postat av: DJ Oldie

Om man inte ser titlarna på skivan så blir det väldigt random val men det kanske hade blivit intressantare.

Att folk kommer och har åsikter kan kännas jobbigt men i ett längre perspektiv så handlar det ju om att om man känner att det är rätt och har en tanke med vad man gör så är påpekanden från andra ibland en fingervisning om att man faktiskt gör det man tänkte!

Och vilken musik är inte kommersiell. Bara du sålt en enda platta så är du per definition kommersiell. Och den här kreddiga musikern kanske skulle bli påmind om att om han inte varit en kommersiell musiker så hade inte han kunnat komma in på alla klubbar och vara kreddig. För jag förmodar att han levt på sin musik en längre tid.

Sen är inte en låt dålig bara för att den legat på listor på 60 talet men inte heller bra bara för att den inte legat på listor.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback