Ett hej då från framtiden.

Att skriva några ord här känns ungefär som att logga in på en gammal mejl, eller besöka en bostad där man inte längre bor. Hej blogg.se jag är inte tillbaka för att stanna. Du har min nya adress, där kommer jag nog att bo ett tag till. Men sak samma, jag ville mest säga hej till en svunnen tid. Hej! Jag tänkte att mitt hej skulle komma lite sådär i smyg, inte för att mina nya adress är extremt välbesökt, men den här platsen är ännu mer hemlig.

Hemlig fast ändå inte, en del av det öppna nätet. Hej internet!

Häromdagen tillbringade jag ett par timmar med att hänga just på den här domänen. Det var som att minnas, läsa gamla dagböcker. Ja just det, blogg är ju någon form av dagbok. Jag glömde. Tiden, vissa ord läggs till i ens vokabulär, används och plötsligt har man glömt dess egentliga betydelse.

Blogg för mig är lite som en chans att skriva ett brev utan att ha någon given mottagare. Inga måsten. Du får skriva, hur och när du vill. Ingen oro över att vara för snabb med att svara, eller för all del även för tråkig. För att inte tala om upprepningen. Ack du kära upprepning. Mina ord på internet är tillägnade dig, upprepningen och tiden. Som klockan, samma siffor olika dagar. Det är bra.

Äsh, jag har inga speciella hemligheter jag vill dela med mig av. Ville mest hälsa på. Säga hej och tack och ännu ett hej då 2010.

Vi hade kul, extra skoj till och med - låt oss inte göra om samma sak en gång till!



Ses 2011.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback