Några tankar från JMG´s obs-klass.




Idag har jag haft handledarträff. Gillar min nuvarande handledare, han kan detta med att skriva reportage och har en stark politisk ställning vilken jag respekterar. I någon mening råkade han få ur sig att det kanske borde finnas en obs-klass på JMG. Någon form av särskola för journaliststudenter, extrahjälp. Janne Josefsson gick nog i obs-klassen utbrister min handledare plötsligt!
Well magistern, jag vet att jag också hade varit en av eleverna i det klassfotot om vi hade haft en skolkatalog på JMG. Jag går redan i obs-klassen. Är en av de stökigaste men också kanske en av de härligaste eleverna. Studenten som alltid kommer försent men som oftast också bjuder på den mest underhållande anledningen till den sena ankomsten. En av speciallärarna sa faktiskt häromdagen att det nog skulle gå rätt bra för mig ändå. Framtiden såg ljus ut även om resan skulle ta tid.

Är i skrivande stunt mitt inne i en av vägens alla rondeller. Hur man gör för att hitta ut har jag inte lärt mig än. Detta med matte, X + Y = vadå? Ska jag svänga höger eller borde jag ta av åt vänster? Specialläraren, du får nog visa ekvationen på tavlan en gång till. Jag har inte fattat hur jag ska gå tillväga än. Men jag lovar att den dagen jag förstår, när jag har fattat. Då kan du vänta dig den snabbaste färden söder ut. Mot solen. Den bästa storyn, sagan med mest poäng och historien du ösnkar aldrig tog slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback