Snabbt.


Rör man sig går tiden snabbt. Sitter man stilla eller står på en och samma punkt kan en sekund liknas vid en evighet. Jag står sällan still, är jag hemma brukar jag gå runt. Från köket till badrummet, via mitt andra rum. Jag talar gärna med rummet. Hade ett snack med en vän om detta under gårdagen. Att tala för sig själv. Mysa med sina växter eller kanske välja att stirra in i spegeln ett slag för att sedan be sig själv om ett visdomsord.

Jag brukar aldrig titta mig själv i ögonen när vi snackar. Istället väljer jag rummet. Väggar och tak. Hörrududu väggen, vad ska jag göra med detta. Hur bör jag tänka nu, om och rätt? Suck, pust, aj. Mitt rum tycker sällan synd om mig, jag tror det är gott. En ömkande vägg är nog ingen bra vägg. Min lägenhet är hård men rättvis.



Ps. filmfestivalsavslutningsfesten på Storan blev legendarisk. Folk drack rött som det inte fanns någon morgondag och jag och mina klubbkollegor lyckades att rädda stämningen som Göteborgs Indiekör körde i bott runt tolvsnåret. Indie plus kör plus natt plus fest är ingen bra kombination nämligen. Gillar förresten aldrig detta med indiekör. Tror till och med att jag tycker illa om det, extremt illa. Obehagligt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skulle vara intressant att höra lite om din strategi under en sådan DJkväll! Hur väljer du förstalåt, fortsättning, avslutning osv.

2010-02-08 @ 11:17:00
Postat av: klara grape

jag tänker inte så mycket, jag känner mest. just lördagens första melodier handlade väl om att få folk i lokalen att vakna till liv. inse att det handlar om fest inte hemgång.

2010-02-08 @ 15:21:59
Postat av: Anonym

ok vilka låtar kändes rätt just då?

2010-02-08 @ 18:20:50
Postat av: klara grape

hmmmmmmm..... många. inte alla men många. tex. lättsamma melodier signerade paul simon, will smith. michael jacksson. little richard osv.

2010-02-08 @ 20:13:29
Postat av: Bror

http://www.youtube.com/watch?v=sjoDMfR6BaM



Kan inte sluta lyssna på denna. Text och melodi.

2010-02-08 @ 22:46:56
Postat av: klara grape

jag är mer inne på ledmotivet. http://www.youtube.com/watch?v=K7Jf2mcSplw&feature=related väldigt bra

2010-02-08 @ 23:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback