En död, en tårta.


Idag har jag smakat en bit klassisk smörgåstårta. Har aldrig gillat tanken på tårta gjord på bröd utan smak och tuggmotstånd. Men idag gjorde jag ett ärligt försök. Anledningen till smörgåstårtans närvaro var en död vårdtagare. Det brukar dyka upp någon form av kaffe-tillbehör när en gamling stämplat ut för gott. Anhöriga firar(!?) tackar och säger bra jobbat!

När jag dör ska jag bjuda hemtjänsten på bröd, ost, vin, smör och choklad. Det är fem saker jag gillar mer än sex. Smörgåstårta däremot, ska jag aldrig pröva igen. Majonäs, ägghalvor, några stackars räkor, eldorado-oliver och bröd utan smak. Trist och osmakligt. Som att stava ett vanligt namn på ett konstigt sätt för att verka märkvärdig.

Ingen nämnd ingen glömd.

Så dagens tips går till anhöriga runt om i landet. Nästa gång ni ska fira, minnas eller bara sörja en död så skippa smörgåstårtan och pröva istället en bit klassiskt bröd, smör som känns och lite ost.

Kommentarer
Postat av: Anonym

alright

http://www.youtube.com/watch?v=nLTx4XIXdjw

2010-01-15 @ 00:08:06
Postat av: klara grape

extra bra låt, mindre bra tid i the boss historia.

2010-01-15 @ 03:10:45
Postat av: Andreaseses Mamma

Bosseseses tid får man väl skriva ändå.

2010-01-15 @ 11:06:09
Postat av: klara grape

kan man göra ja. om man gillar es. och det kan man göra

2010-01-15 @ 11:11:15
Postat av: Jo

Token min,



jag är hemma nu från stringbikinins land, men med livet halvt i behåll. Blev dödssjuk under en av långflygningarna, så in på akuten, så nära att det blev en smörgåstårta där. Jag hade hellre bjudit på caprinha och mörk choklad dock. Nåväl nu är jag på fötter och jag saknar dig. Ska vi höras vid i veckan?



Puss Jo

2010-01-17 @ 23:04:50
Postat av: klara grape

men johanna! herrejösses. detta tar vi på telefon snarast. sköööönt att jag slapp sippa caprinha och mörk choklad!

2010-01-18 @ 12:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback