Min vän B.


Sitter i ett kök och tänker. Mitt sällskap fixar kaffe iklädd en rosarandig pyamas. Vi kan kalla sällskapet för B. Detta är en annan klok person i mitt liv. Alla dessa kloka människor, ibland undrar jag var de kommer ifrån? Landet eller stan? Väst eller öst, kanske södern?

B kommer från alla städer. B har rest hela livet och säger att Göteborg snart är ett minne blott. B vill norr ut igen. Själv hoppas jag att B slår sig till ro. Stannar i mitt Götet. Nära Ankargatan ett stenkast från Flame. Förresten förstår jag inte detta med att resa norr ut. Mot kylan. Själv rör jag mig alltid mot söder. Pekar med hela handen och känner efter, vart bränns det? Höger eller vänster.

Idag talar vi om att springa. Inte som träning utan en snabb rörelse med ett mål. B sprang runt kvateret igår. Jag frågade varför. B svarade att det var tvunget. Vadå tvunget, kom igen B!

- Klara jag ska säga dig en sak! Vissa saker gör man bara för att man är en människa.

Okej då B. Jag köper det, vissa saker gör man för att man är levande. Jag gör saker för att jag är hela tiden. Vissa säger att det inte bara är gott. B säger att det är bra, alltid bra.
Kanske att vi ska ta ett varv runt mitt kvarter sedan. Fast det är tveksamt om jag orkar det idag. Helgen var som helger brukar vara. Utan slut, en klar start men inget direkt mål. Men detta med att ta kvarteret från början till slut, det låter klokt.

Allright B, vi ses i korsningen Tänka och Efter om...ska vi säga en stund?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback