Söndag i rörelse.


Sitter i en tågvagn och lyssnar efter intressanta samtal. Det går inte alls bra. Kvinnan bredvid mig talar i telefon (tror min vagn är en såkallad tyst vagn där mobiltelefonsamtal inte ska förekomma). Hon bryter på norska och verkar vara viktig. Det snackas om möte på Astra och jobbresor. Om någon vecka ska hon till New York och verkar väligt nöjd med att de som åker kommer få några dagars ledigt för shopping.

Härligt tänker jag och ler förstående. Kvinnan talar vidare och den härliga shoppingen och jämför plötsligt en dag i NYC med Ullared.

- Ja herregud, tänk alla de stora modehusen! Tid kommer att behövas, senast jag var på Ullared var jag där klockan nio och kom inte ut igen förrens vid fem.

Ok, kvinnan verkar nöjd och jag slutar lyssna efter spännande samtal. Pluggar i hörlurarna och lutar mig tillbaka med en av mina bästa amerikanska vänner. Bob Seger, tack för att du finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback