Is love real?

What do you do when your dreams come true?
What do you do when they don´t?

I går såg jag en dokumentär som jag sett ett otaligt antal gånger innan. Jag är en repeatmänniska, dvs jag tycker om att uppleva en låt, bok eller film fler än en gång om innehållet har något att ge. Dokumentären jag såg igår har verkligen något att ge, både vad det gäller vacker musik och intressanta tankar.

Just det här med vad man gör om en dröm slår in och vad man gör om den inte gör det är problematiskt, har jag förstått. Jag menar en dröm som plötsligt slår in kan vara precis lika jobbigt som om den inte skulle göra det. Själv blir jag ofta stressad och ibland även ledsen av en dröm som på ett eller annat vis övergår ifrån att vara bara en vision. Jag vet inte hur jag skall förklara egentligen, existensiella frågor är ofta riktigt svåra att sätta bra ord på. På något vis räcker det ibland med att någon annan ställer sig frågorna högt.

What do you do when your dreams come true?
What do you do when they don´t?
Is love real?

Jag har inget svar, jag tror inte heller personen i dokumentären har något direkt svar. Kanske det inte finns något absolut svar. Eller jag menar, jag tror inte det finns något absolut svar eller någon absolut sanning. Som vanligt är det väl själva resan och processen som är svaret.

Vad gör man egentligen när en dröm slår in, hur skall man handla? Vad skall man inte göra? Vad gör man när drömmar inte blir uppfyllda? Hur går man vidare? Finns det man kallar kärlek, vad är det egentligen för något? Hur märker man om den är på riktigt eller bara en illusion?

Så många frågor, få svar.

Jag antar att det är här musiken, böckerna och filmerna kommer in. Någon annans tankar och visioner. Hjälp på vägen.

highway




Kommentarer
Postat av: 888

Four low horses round sports fish 888 info!

2006-08-04 @ 09:23:57
URL: http://www.ajcarvelli.com/3888

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback